چه کند صبح ، که گر آينده قرار بود به گذشته باخته‌باشد

1- اینکه چند روزی گذشته و پست جدیدی نفرستاده ام ، فقط به این خاطر بوده که تمام مطالبی که در این مدت برای نوشتن به ذهن من رسیده ، بنوعی سیاسی بوده و من هم چون بنا ندارم اینجا رو تبدیل کنم به یک نشریه سیاسی ، با تمام نیرو ایستادگی کردم  و ننوشتمشون .

اما احمدی نژاد امروز بیاناتی کرد که دیگه نتونستم دوام بیارم . ایشون در جدید ترین افاضاتشون فرموده اند :

بدون نفت هم قادر به اداره کشور هستیم . (….) ( راستش هیچ جمله ای پیدا نکردم که بتونم حسم رو روی کاغذ منتقل کنم )

2 -این چند روزه خیلی مطلب راجع  به حودر دیدم . با عقایدش اصلا کاری ندارم . شخصا بدلیل اینکه در روزگارانی که نهایت استفاده ما از اینترنت برای ایمیل چک کردن و چت کردن بود ، حودر کارکرد دیگه ای از اینترنت رو به جامعه پارسی زبان شناساند ، از او سپاسگذارم . تا اینکه امروز نوشته ای از بامدادی خوندم در مورد حودر . دیدم هر چقدر هم بنویسم ، به این کاملی و تفکیک شده نمیتوانم بنویسم ، ضمن اینکه آرزومندم هر کدام از گزینه ها که درست باشد ، نه تنها درخشان که هیچ فرد دیگری برای ابراز عقیده گرفتار نشود .

3 -نمیدانم چرا ، ولی یک موضوعی ذهن مرا درگیر خودش کرده و آنهم نام وبلاگم است . دارم به این فکر میکنم که شاید نام » حاجیت «برای برخی از بازدید کننده ها تداعی کننده حس خوبی نباشد . و این موضوع باعث شود مراجعه کننده نسبت به اینجا و مطالبش با پیش زمینه ذهنی قضاوت بکند . به کمک و نظر تون در این زمینه شدیدا احتیاج دارم .

4 -امروز خبر فوت احمد آقالو هنرپیشه قدیمی و با سابقه سینما ، تلویزیون و رادیو را که دیدم ،آهی کشیدم و گفتم : » خدا بیامرزدش» . من به شخصه فکر نمیکنم هیچ دارایی در دنیا وجود داشته باشد ، گرانبها تر از نام و یاد نیک در ذهن ماندگان و آیندگان . نمیدانم بعد از مرگم چند نفر از ته دل برایم طلب آمرزش میکنند .

5- حالا که این چند خطی قلمی شد ، این را هم بگویم  . نمیدانم آینده این مشاجره های لفظی بین احمدی نژاد و رفسنجانی به کجا خواهد کشید ؟ چند مدتی است رفسنجانی پررنگ تر در مجامع مختلف ظاهر میشود و یکروز در میان از احمدی نژاد انتقاد میکند و احمدی نژاد هم بسرعت جواب میدهد .اینکه از رسانه ای شدن این بحث ها چه کسی منتفع میشود را فقط و فقط باید در گذر زمان فهمید . چون اگر من در حال گذر از کوچه مان به پسر بچه 7 ساله همسایه ام دشنام بدهم ، اولین کسی که از این رفتار متضرر میشود ، خودم هستم . آن پسر بچه هر عکس العملی هم نشان بدهد ، کسی از او انتظار بیشتری ندارد .

6 -یکی از معاونین قوه قضائیه گفته : در ایران سالیانه 9 میلیون پرونده قضایی تشکیل میشود . یعنی در هر سال از هر 8 نفر یکی ( به بیان ساده تر 5/12 درصد ) از این امت شهید پرور میهمان همکاران آقای هاشمی شاهرودی  هستند . یاد آنروز بخیر که با آمدن هاشمی شاهرودی و صحبت هایش مبنی بر ویرانه بودن دستگاه قضایی و لزوم انجام اصلاحات قضایی بارقه های امید در دل همگان شکفت و بسادگی مسایل مربوط به شناسنامه عراقی داشتن و رییس مجلس اعلای شیعیان عراق بودنش را به باد فراموشی سپردند . (هر چند که واقعا این مسایل ملاک خوبی یا بدی نمیتواند باشد)

7 – از کشیدن ، تنگ تر گردد کمند .مثل اینکه تحریم چند روزه اینجا هم نتیجه نداد و فقط پست ها ام پی تری شدند .

پ.ن.1 ( اختصاصی موضوع اول) :  با اجازه تون من میرم تو آینه یه نگاهی بخودم بیندازم .

پاسخی بگذارید

