بگذار اين‌چنين بشناسد مرد، در روزگار ما،آهنگ و رنگ را

تلالو پاییز پاییز

امروز خیلی اتفاقی رسیدم به وبساز. جدا از اینکه کلی مطلب بدرد بخور داشت ، تعداد زیادی عکس از مناظر پاییز گذاشته بود و حسابی کیف کردم. یادم افتاد به چند سال پیش . به اون روزهایی که هر سال آخرای مرداد و اوایل شهریور ، دلتنگی عجیبی به سراغم میومد . افسرده میشدم و میرفتم سراغ کتاب و موسیقی . و این وضعیت تا آخرای بهمن ادامه داشت .همین که روزها به سمت بلند شدن میرفتن و به قول معروف زمین یه نفسی میکشید ، شادی و نشاط دوباره بر میگشت و میشدم همون حاجیت واقعی .از لحاظ علمی این پدیده کاملا تعریف شده است و همه آدمهااز لحاظ روحی و روانی، تا حدی دچار این تغییرات میشن (حتی با تغییر شب و روز) ، اما شدت این تغییرات در من بسیار زیاد بود . من دو شخصیت جداگانه داشتم : از پاییز متنفر بودم و عاشق بهار.

البته شاید  قسمتی اش بر میگشت به مصادف بودن شروع پاییز و شروع مدرسه ها و صبح زود از خواب بیدار شدن ها .( این که از کلمه شاید استفاده کردم بدلیل این است که من همیشه مدرسه را دوست داشته ام ) . این احساس من ادامه داشت تا زمانی که برای ادامه تحصیل به یکی از شهرهای شمالی رفتم .از شانس خوبم اون سال خیلی باران می بارید و حسابی کیف کردم . با شروع آبان و کم کمک زرد شدن برگ های درختان ، جنگلها تبدیل شدند به تابلوهای نقاشی بی نظیری که حتی پس از ساعتها نگاه کردن هم ، چشم ها را خسته نمیکردند . درختانی بودند که در پاییز ، هر کدام از برگهاشان به رنگی در می آمدند و رنگین کمانی بی همتا ترسیم می شد و من از هر فرصتی استفاده میکردم ، برای لذت بردن از آن مناظر . یادش بخیر ، مثل برق و باد سپری شد .رنگین کمان پاییز

 

و اینگونه بود که پاییز تبدیل شد به فصلی دلنشین ودوست داشتنی . الان دلم برای پاییز تنگ میشود . برای جشن برگریزان و پاشش رنگ هایش . ( البته فقط در جنگلها ). جنگلهای مورد هجوم را که میبینم ، نگران پاییز میشوم . اره ها دارند پاییز و بهار را سلاخی میکنند.

پاسخی بگذارید

